loading...
رپ تایم بلاگ |raptime blog
raptimeir بازدید : 271 سه شنبه 13 بهمن 1394 نظرات (0)

#اسنوپ_داگ
@raptimeir

نام اصلی کَلوین کوردوزار بروداس جونیور
تولد ۲۰ اکتبر ۱۹۷۲ ‏(۴۳ سال)
لانگ بیچ، کالیفرنیا
ملیت آمریکایی
سبک‌(ها) رپ
سال‌های فعالیت ۱۹۹۲–تاکنون
همکاری(‌های) مشترک دا داگ پاند، دا ایست سایداز، ۲۱۳، دکتر دره، نیت داگ، توپاک، آیس کیوب، ایکان، فیفتی سنت، امینم، ویز خلیفا
وب‌گاه www.snooplion.com
کَلوین کوردوزار بروداس جونیور (به انگلیسی: Calvin Cordozar Broadus, Jr.) (زادۀ ۲۰ اکتبر ۱۹۷۲) ملقب به اسنوپ داگ (به انگلیسی: Snoop dogg) خواننده و تهیه‌کنندهٔ سبک رپ آمریکایی است. وی از خوانندگان سیاه‌پوست موسیقی رپ تبهکاری و گانگستری است.

زندگی‌نامه ویرایش

اسنوپ داگ در ۲۰ اکتبر سال ۱۹۷۲ در بیمارستان لوس آلتوس (Los Altos) در لانگ بیچ (Long Beach) ایالت کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمد. او دومین فرزند پسر از سه فرزند خانواده‌اش بود. اسم او کَلوین کوردوزار بروداوس جونیور گذاشته شد. مادرش در کودکی او را با نام اسنوپی صدا می‌کرد و او نام اسنوپ داگی داگ را به‌عنوان نام هنری خود برگزید که بعدها به اسنوپ داگ تغییر کرد. او بعد از این‌که از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد، سه سال با پلیس به‌خاطر مواد مخدر و شرارت درگیر بود و پی‌درپی به زندان می‌افتاد. وی در این سال‌ها به خواندن رپ مشغول شد و با دوست خود، وارن جی، که برادر ناتنی دکتر دره (Dr. Dre) بود، آهنگ‌های خود را به‌صورت غیرحرفه‌ای می‌ساختند. به این صورت بود که او با دکتر دره آشنا شد و آهنگ فیلم Deep Cover را با همدیگر ساختند. سپس آلبوم The Chronic هم با شراکت اسنوپ در بعضی آهنگ‌ها آماده شد.

پدر اسنوپ داگ وقتی او ۳ماهه بود آنها را ترک گفت. بر اساس آزمایش دی ان ای که از اسنوپ داگ گرفته شد، نتیجه به این صورت بود که Snoop Dogg در واقع ۷۱% آفریقایی، ۲۳% آمریکایی اصیل و ۶% اروپایی است. اسنوپ داگ در سال ۲۰۰۹ میلادی به گروه امت اسلام (Nation of Islam) پیوست.[۱]

حرفه ویرایش

اسنوپ داگ در نوامبر سال ۱۹۹۳ آلبوم Doggystyle را از استودیوی دِث رو رکوردز ارائه کرد. این آلبوم اولین آلبوم رپ بود که شماره یک جدول‌ها شد و رپ را از حالت سکون درآورد. آهنگ‌های What's My Name و Gin and Juice به ده برتر راه یافتند و آلبوم چندین ماه در جدول‌ها ماند. در ۱۹۹۴ هم در فیلم Murder Was the Case چند آهنگ اجرا کرد.

سپس او در سال ۱۹۹۶ آلبوم Doggfather را بیرون داد. این آلبوم بدون کمک دکتر دره ساخته شد، چون او قبلاً دِث رو رکوردز را ترک کرده‌بود. (این آلبوم را با کمک Daz و DJ Pooh ساخت.) در سال ۲۰۰۰ هم آلبوم The Last Meal را ساخت. دکتر دره حدود ۴ سال برروی آهنگسازی این آلبوم کار کرد.

فعالیت‌های دیگر ویرایش

اسنوپ داگ در دورۀ حرفه‌ای خود در فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی بازی کرده‌است. او بازی‌کردن را از فیلم The Wash با دکتر دره و همین‌طور فیلم ترسناکِ Bones آغاز کرد. او همچنین در سال ۲۰۱۲ با رپر معروف، Wiz Khalifa در فیلم Mac and Devin Go To High School، که عاقبت به نمایش درآمد، بازی کرد. او همچنین به‌عنوان ساپورت بازیگر، یعنی نقش‌های دوم و سوم، در فیلم‌هایی همچون Half Baked, Training Day, Starsky & Hutch و Brüno بازی کرده‌است.

اسنوپ داگ همین‌طور در معروفترین مسابقات سالانۀ کشتی کچ، WrestleMania XXIV سال ۲۰۰۸ نیز به‌عنوان خواننده حضور پیدا کرد که شور و هیجان فوق‌العاده‌ای به این بازی‌ها داد.

او همچنین در سه برنامۀ تلویزیونی به نام‌های Doggy Fizzle Televizzle, Dogg after Dark و مستند Snoop Dogg’s Father Hood نیز حضور داشته‌است. او همچنین در اپیزودهایی از فیلم King of the Hill, Las Vegas, and Monk یک اپیزود از سریال Robot Chicken و همینطور ۳ قسمت از سریال One Life to Live شرکت داشته‌است. همینطور در سریال‌های The L Word, Weeds, Entourage, I Get That a Lot و The Price Is Right و همینطور YouTube video series, Epic Rap Battles of History حضور داشته‌است.

raptimeir بازدید : 231 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (0)

رپ فارسی
حتماً خیلی از شما تا امروز کلمه ی "رپ" رو شنیدین. حدود شش ساله
که این سبک توی کشور ما هم به طور جدی پا گرفته. با توجه به این
که طرفداری از رپ و یا مخالفت با اون، هر دو نیازمند شناخت
هستند، در اینجامطلبی آماده کردم که حاصل تلاش و مطالعه دراین باره است.

معنی لغوی رپ
در لغتنامه ی انگلیسی به فارسی، این کلمه معنی "صدای دقّ الباب (تق)، سرزنش سخت، ضربت تند و سریع" می ده. اما بعضی ها هم معتقدند لغتRAP مخفّفRhythm And Poetry هست که معنی "ریتم و شعر" رو می ده.

رپ چیست؟
خیلی ها تفاوت خاصی بین رپ و "هیپ هاپ" قائل نیستندو اون ها رو یکی میدوندامّا باید بدونیم که هیپ هاپ یک سبک زندگیه و رپ فقط جزء کوچکی از سبک هیپ هاپه و در واقع زیرمجموعه ی اون به حساب میاد

تولّد رپ فارسی

اولین جرقه رو گروه سندی زد. در اوایل دهه ی نود میلادی بود که آهنگ "دختر حاجی الماس" بیرون اومد و بعد از اون هم آهنگهایی مثل "پری" و "تلویزیون" که در اون زمان واقعاً کارهای بکری بودند. البته سبک این گروه رپ نبود و دامنه ی کارشون هم وسیع تر از مشکلات اجتماعی بود، اما به هر حال سندی "اعتراض" رو وارد موزیک ایرانی کرد؛ اون هم با سبکی که واقعاً در اون زمان برای جوونها جذّابیت داشت. آهنگ "تلویزیون" اعتراضی بود نسبت به کمبود تفریح در اون زمان، برنامه های ضعیف تلویزیون، سانسورهای بیش از حد فیلمهای خارجی و. .

بعد از سندی، "دیو" هم در خارج از کشور آهنگهایی رو بیرون داد که همگی سیاسی بودند و نه اجتماعی. دیو نسبت به افزایش روزافزون معتادان و زندانیان سیاسی، اعتراض می کرد

اولین آلبوم رپ فارسی

"شاهکار بینش پژوه" اولّین آلبوم رپ فارسی رو با عنوان "اسکناس" آماده ی انتشار کرد که شامل چهار آهنگ بود. این آلبوم پس از چهار سال انتظار  از سوی وزارت ارشاد مجوز
 پخش گرفت

اصطلاحات در رپ
Cycle:
کلمه ای فرانسوی که معادل "دور، دوره و گردش" می باشد. سیکل (دوره) در این:جا یعنی این که مثلآ یک سری ضربات پشت سر هم چند ثانیه رو تشکیل می ده و بعد از پایان این چندثانیه دوباره همون ضربات از اول انجام می شه.
DJ:
مخفّفDisk Jockey. در لغتنامه به معنای :"کسی است که صفحه ی موسیقی را می گذارد." البته معنی رایج امروزیش :"کسی است که آهنگ های مختلف را مجدّدآ به گونه ای هیجان انگیز، بازسازی می کند."
MC:
مخفّف Master of Ceremonies که به طور کلّی معنای "مجلس گردان" و یا "مجری مراسم" را می دهد.
Gerafiri:
لغت گرافیتی از واژه گرافیو در زبان ایتالیایی مشتق شده است.

?بیت(beat):در لغتنامه به معنای "ضربت موسیقی" هست. امّا بین رپرها به معنی "آهنگی است که رویش شعر رپ خوانده می شود."
Chorus
(کروس):همسرایی کردن
 Verse
(ورس) شعر
Text
(تکست، تکس): موضوع و متن آهنگ

raptimeir بازدید : 256 چهارشنبه 30 دی 1394 نظرات (0)

امیرحسین مقصودلو با نام هنری امیر تتلو (زاده ۳۰ شهریور ۱۳۶۲) از خوانندگان رپ فارسی است که در سبک ریتم اند بلوز هم فعالیت می‌کند.

نام اصلی : امیرحسین مقصودلو

نام مستعار : امیر تتلو

زادروز : ۳۰ شهریور ۱۳۶۲ – ۲۱ سپتامبر ۱۹۸۳ ‏

تهران

اهل کشور : ایران

سبک‌ها : ریتم اند بلوز، رپ، پاپ

کار(ها) : خواننده، ترانه سرا، آهنگساز

مدت کار : ۱۳۸۲ تاکنون
زندگی‌

امیر تتلو از خانواده ای آذری و اصالتاً اهل روستای مقصودلو از توابع شهرستان هریس، استان آذربایجان شرقی است. وی در سال ۱۳۸۲ آغاز به کار نمود و با وبلاگی که امین دانکر، دوست نزدیک او ایجاد کرده بود به انتشار اثرهای وی می‌پرداخت. اندک اندک نامی در میان خوانندگان جوان آن روزها پیدا کرد. در سال ۲۰۱۲ میلادی، تتلو نخستین آلبومش را با نام «زیر همکف» منتشر کرد. او همچنین آلبوم تتلیتی را در سال ۲۰۱۳ میلادی ارائه کرد که حاوی ۱۵ ترانه بود. همچنین او پس از خداحافظی جنجالی خودش دوباره به دنیای موسقی بازگشت. تتلو در ۱۲ آذر ۱۳۹۲ توسط پلیس امنیت اخلاقی ایران بازداشت شد که پس از مدتی در ۱۴ آذر ۱۳۹۲ آزاد شد. او پس از آزادی با انتشار نامه‌ای از طرفدارانش عذرخواهی کرد.
نامه تتلوخوبه

مردم بعد از آزادی

سلام می کنم به همگی

معذرت می‌خوام، معذرت می‌خوام، معذرت می‌خوام، ببخشید که باعث نگرانی شدم. خیلی ممنونم از همه دوستان، از همه کسانی که به گوشم می‌رسید واقعا نگرانم بودند. باید بگویم که من علی‌رغم میل باطنی‌ام قدیم یک کارنامه بدی از نظر خیلی‌ها داشتم که باید پاسخگو باشم و پاسخگو هم می‌شوم و ایشالله که بتوانیم مجوز را بگیریم و بتوانیم تو ایران کار کنیم. فقط این را بدانید که من هر کاری که انجام می‌دهم و هر فعالیتی کردم فقط و فقط واسه خوشحال کردن شما مردم ایران بوده و هیچ وقت هیچ برگشت دیگری برای من نداشته. عاشقتونم و ایشالله که بتوانم توکل به خدا این قضیه را حلش کنم و کارهای قبلیم و کارنامه قبلیم را یک خورده سیاهی‌اش را کم کنم. من شرمنده‌ام. شرمنده همه مردم ایران. شرمنده همه هواداران که که نگرانشان کردم. شرمنده کشورم. شرمنده همه. این را بدانید که من فقط و فقط و فقط قصدم خدمت کردن بوده و همتون را از ته دلم دوست دارم. عاشقتونم.
کسب مجوز

امیر تتلو پس از دستگیری و آزادشدن در صفحه رسمی فیس‌بوک خود این اخبار را منتشر کرد. چند بار نسبت به اشتباهاتش اقرار کرد و در یک پرونده صوتی خبر از پشیمان شدنش داد. چندی بعد اخبار مبنی بر انتشار ندامت‌نامه‌ای از او و تلاشش برای کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.
ترانه شناسی

آلبوم ها
زیر همکف (۱۳۹۰)
تتلیتیی (۱۳۹۲)
من (۱۳۹۳)
تک آهنگ ها
اگه راستشو بخوای
الو
بگو بینم ندیدیش
نه دروغه
کمک کن
من آرومم
داد نزن
شب
چشای وحشی
یه طرف درد
بابا اون بالاست
بدتر شد
اینو میدونم که می‌دونی
کی از پشت لباستو می‌بنده
مغز در رفته
سنه حیران
دخترتوپر
حس معمولی
خونه خوبه
الو ۲
خیلی بالام
جوونای ژاپنی
شهریوری
من دلم پاکه
حس خوب
اریکه ایران و میلاد
بذار تو حال خودم باشم
من
خوابم نمی‌بره
نگفته بودی
بیخیال
یه خواهش
نمی‌تونی مثل من باشی
مرسی
یه چیزی بگو
حس معمولی
بهاره
بنبست
خونه خوبه

raptimeir بازدید : 114 چهارشنبه 30 دی 1394 نظرات (0)

نام : رضا
نام خانوادگی : پیشرو
متولد : بهمن 1366
در سال ۷۸ فعالیت خود را شروع می‌کند ، اولین کارهای خود را با کیفیت پایین و خانگی ضبط می‌کند در سال۸۲ اولین آلبوم خود را با نام وقت کثیف بیرون می‌دهد. او در سال ۸۴ با اعضای ۰۲۱ آشنا می‌شود و لقب خود را از 3pac به پیشرو تغییر می‌دهد. یکسال بعد با همکاری هیچ‌کس، امیر تتلو آلبوم واقعیت تلخ را بیرون می‌دهد . در سال ۸۶ آلبوم جدیدش با نام جهنم ساکت و با همکاری هیچ‌کس و تتلو منتشر شد که از موفقیت بالایی نیز برخوردار شد و با موضوع بیوگرافی خودش بود. در سال ۱۳۸۹ آلبوم آغاز اینجاست در حال و هوای فلسفی و عرفانی از پیشرو منتشر شد که کم از موفقیت آلبوم پیشین نداشت وی در سال ۱۳۹۱ جدیدترین آلبوم خود را به نام دوران طلایی را منتشر نمود که با استقبال روبرو شد که در آلبوم وی سوگند، علی اوج، حسین تهی، امیر تتلو و همچنین عرفان حضور داشتند
منبع : RezaPishro.co

raptimeir بازدید : 295 چهارشنبه 30 دی 1394 نظرات (0)

صادق (خواننده) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

صادق واحدی (متولد کرج، ۷ اردیبهشت ۱۳۶۹) با نام هنری صادق خواننده رپ فارسی است.[۱]صادق از طریق حصین اولین آهنگ رسمی خود با نام «جفت کفش» را منتشر کرد. چندی بعد نیز اولین آلبوم رسمی خود با نام «صبح بخیر ایران» را منتشر کرد که در این آلبوم آهنگ‌های «جفت کفش» و «سنگین» به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد.[۲]در سال ۱۳۹۰ صادق آلبوم کوتاهی با نام «شبا، رد پا، تنهایی» را به همراه حصین منتشر کرد که با محبوبیت زیادی همراه شد.[۳] حرفهای صادق در آهنگهای او بیشتر دلنوشت و چالشهای فردیست. تک آهنگ «اعتراف» و «تکرار» به همراهی علی اوج از بهترین آهنگهای اوست. او در آهنگ عاشق زندگیمم با دانیال همکاری داشته است. همچنین صادق اولین ویدیو خود را به نام نپرس با کارگردانی احمد پارسا پخش کرد. مضمون بیشتر آهنگ های این خواننده خداوند و درستی و راستی است.

آشنایی با حصین و آلبوم‌ها

صادق در سن ۱۳ سالگی به دلیل شرایط کاری پدرش مجبور به ترک ایران و مهاجرت به ارمنستان شد. آشنایی او با حصین در ارمنستان شکل گرفت، صادق قبل از این آشنایی علاقهٔ زیادی به رپ داشت و حتی شعر هم می‌نوشت ولی بعد از دوستی با حصین بیشتر به سوی اینکار کشیده می‌شود. اولین ترکِ رسمی صادق در دی ماه ۱۳۸۹ به همراهی حصین به نام «جفت کفش» که یکی از ترک‌های آلبوم «صبح بخیر ایران» نیز بود منتشر شد. این دو به کمک هم کمپانی کاغذ رکوردز را تشکیل دادند و صادق آلبومی تحت عنوان " صبح بخیر ایران " را با لیبل "کاغذ رکوردز" عرضه کرد. چند ماه بعد به همراه حصین آلبوم کوتاه "شبا، ردپا، تنهایی" که به عقیده خیلی‌ها موفقترین آلبوم او تا به امروز هست را منتشر کردند. همچنین در سال ۱۳۹۱ صادق دو آلبوم به نامهای "کسی به نام خداً و "سرباز خداً را بیرون داد که در هر دو آلبوم خواننده‌های مهمان زیادی از جمله: حصین، سوگند، جاستینا شرکت داشتند.[۴]

دستگیری در ارمنستان

در فوریه ۲۰۱۳ او و حصین به دلیل حمل مواد مخدری چون حشیش و ماری جوانا در ارمنستان دستگیر شدند حصین بعد از چند ساعت آزاد شد ولی صادق تاروز دادگاه درحبس ماند.[۵]

در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۲، اخباری در صفحات فارسی فیسبوک مبنی بر آزاد شدن صادق منتشر شد؛ که صادق با پستی در صفحه فیسبوک خود به این خبر مهر اثبات زد.

آلبوم‌ها

  • صبح بخیر ایران - ۱۳۹۰[۶]
  • شبا، ردپا، تنهایی - ۱۳۹۰
  • کسی به نام خدا - ۱۳۹۱
  • سرباز خدا - ۱۳۹۱
  • پرورش - ۱۳۹۲
  • سیس
  • اور دوز-۱۳۹۳
  • تبر
  • از ماست که بر ماست
  • آدرنالین (کمپانی فازرپ)
  • متفقین
  • آمپول(کمپانی 13)

سرباز خدا

سرباز خدا چهارمین آلبوم استدیویی (کوتاه)[۷] صادق است که با حضور خوانندگانی چون حصین، سوگند، جاستینا و اندیش به صورت رایگان از لیبل کاغذ رکوردز در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ پخش شد. این آلبوم دارای ۶ آهنگ است که میکس مسترینگ آن بر عهدهٔ اساتید رکوردز بود[۸]

فهرست آهنگ‌ها

 
1. «اینترو»   صادق پوریا بهاوره ۴:۲۵
2. «آدمک»   صادق پوریا بهاوره ۲:۴۹
3. «استثناء» (به همراهی اندیش) صادق٬اندیش پوریا بهاوره ۳:۱۷
4. «آینه» (به همراهی سوگند) صادق٬سوگند پوریا بهاوره ۳:۱۳
5. «کما» (به همراهی حصین) صادق٬حصین پوریا بهاوره ۳:۰۷
6. «اوج پرواز» (به همراهی جاستینا) صادق٬جاستینا پوریا بهاوره[۹] ۳:۲۵

مجموع:

۲۰:۱۶  

پرورش

آلبوم پنجم وی به همراه T-dey به نام پرورش به بیرون عرضه شد. تاریخ عرضه این آلبوم در بهمن ۹۲ به سرپرستی کمپانی ۱۳ بیرون آمد. پخش این آلبوم بعد از آلبوم تبر در ۹۲/۱۱/۱۳ بود که صادق در آلبوم تبر نیز حضور داشت و آهنگ خونهٔ بی سقف را خواند. آلبوم پرورش دارای سه ترک است.[۱۰]

نام آلبوم «ep» پرورش
تاریخ انتشار بهمن ۹۲
همراهان T-dey در هر تمامی آهنگ‌ها
آهنگ‌ها ۱. نمایشی ساده

۲. خالصانه ۳. سایه

تعداد آهنگ‌ها سه
کمپانی سرپرست کمپانی ۱۳

تک آهنگ‌ها

فهرست تک آهنگ‌های خوانده شده توسط صادق[۱۱][۱۲]

نام ترانهترانه سراخواننده مشترک
جفت کفش حصین و صادق حصین
اعتراف صادق -
تکرار صادق اوج
کلمه عبور حصین، پیشرو، صادق، علی اوج پیشرو، حصین، اوج
باد و بارون حصین و صادق حصین
شهر من حصین و صادق حصین
بی دلیل صادق غفلت
خونه‌ای بی سقف صادق -
آسمون آبی صادق و امیر خلوت امیر خلوت
شاخص صادق -
نپرس صادق -
عاشق زندگی ام صادق دانیال
هنوز همونم صادق آتنا اپیکور
پالس صادق کمپانی متفقین
بی اندازگی صادق کمپانی فازرپ
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 226
  • بازدید ماه : 226
  • بازدید سال : 16,917
  • بازدید کلی : 54,282